097-normal.jpg

Mun oli tarkoitus aloittaa uusi liikuntaohjelma tänään, mutta päiväksi sattuikin iltavuoro. Kyllähän tässä vielä ehtisi ottaa hien pintaan ennen nukkumaan menoa, mutta tunnen oloni jotenkin kuumeiseksi. Jos tulen nyt kipeäksi, niin se on niin mun tuuria, koska aina kun yritän aloittaa jotain liikuntaan liittyvää, saan flunssan ja toipumiseen menee sitten 2 kuukautta. Tää on niin tätä, tekosyitä kerrakseen. Olen hyvä keksimään niitä. Jos oon huomenna terve, aloitan sitten.


Haluaisin tietää rasvaprosenttini. Mutta ihan silmämääräisestikin arvioimalla voi sanoa, että olen päästänyt itseni todella huonoon fyysiseen kuntoon. En ole ollenkaan ylipainoinen (155 cm ja 55 kg), mutta minulla on viskeraalirasvaa kertynyt vatsanseudulle niin paljon, että vyötärönympärys on tällä hetkellä noin 84 cm navan kohdalta mitattuna. Kuullostaa aika hurjalta näin pienelle ihmiselle kuin minä. Sen siitä saa kun ei harrasta ollenkaan liikuntaa.  Minusta on ilmeisesti tullut ihan huomaamatta laihaläski. Ennen olin vain laiha. Tarkoitus olisi siis hankkia lihaksia ja vähentää tuota rasvakudoksen määrää. Mitään "kesäksi kuntoon"- lupauksia en aio tehdä, koska lupaamalla liikoja epäonnistuu todennäköisemmin. Pitää ottaa pieniä askelia, vähän kerrallaan. Baby steps.