20130414_094338-normal.jpg


Tuli sellainen olo että en osaa edes olla masentunut oikealla tavalla, kun kaveri alkoi analysoimaan mun tunnetiloja ja selittämään miten mun pitäis hallita itseäni. Totta helvetissä mä olisin tehnyt sen aikoja sitten jos osaisin! On totta, että masennuksen oireiden ilmaantuessa ihminen voi yrittää ajatella omista negatiivisista ajatuksista että "tuossa ne taas tulee, annanpa mennä ohitese enkä välitä näistä ajatuksista ollenkaan", ja sillä tavalla päästä irti siitä negatiivisten ajatusten noidankehästä, joka ruokkii masennusta. Mua alkoi vaan vituttaa meidän keskustelu. Kaveria kuulemma välillä ärsyttää mun oireet..no tottakai kun huonon hetken koittaessa tukeudun häneen. Nyt on sellainen olo, että en enää uskalla puhua asioistani hänelle mitään, kun hän kerran kokee sen "ärsyttävänä". Arvaa masentaako nyt! 


Surffailin netissä ja kattelin vaatteita ja meikkejä. Sitten tuli ajatus, että en saa ostaa mitään kivaa itselle, koska kuitenkin näytän tyhmältä ja läskiltä joissain vaatteissa. Ne vaatteet mun päällä tuskin tulis näyttämään hyvältä. Eli taas tätä negatiivista ajattelua. Samoin napalävistyksen kanssa: Jos saisin vyötäröstä 10 cm pois, niin sitten napalävistys saattaisi näyttääkin nätiltä. Että turha haaveilla sellaisesta, kun oon vararengas vyötäröllä. Kun näen kadulla keski-ikäisen kaljun ja ruman kaljamahaisen miehen hikoilevan, ajattelen ensimmäisenä itseäni. Että mä näen itseni sellaisena. Mä en tiedä millaisena muut minut näkee.